sobota 2. februára 2013

The alchemy of forever - ani večnosť nemôže trvať naveky


Nesmrteľnosť – najväčší dar alebo prekliatie, ktoré ti môžu dať. Záleží od uhla pohľadu.

Seraphina mala len štrnásť, keď jej dovolili, aby sa zúčastnila na jej prvom bále a stretla chlapca do ktorého sa zaľúbila. Chlapca, ktorý jej zachránil život tak, že preniesol jej dušu do iného tela a potom opäť a opäť, tak aby mohli byť spolu na veky vekov.  

Po 600 rokoch už Seraphina nechce viacej žiť a túži zomrieť rovnako ako zomrela jej láska k Cyrusovi – tomu kto z nej spravil to čím je. Jej jediným želaním je, aby toto bol jej posledný ukradnutý život. Jej plán opustiť Cyrusa a oslobodiť svoju dušu z nekonečného cyklu ukradnutých životov stroskotá už v prvých hodinách úteku, keď omylom prenesie svoju dušu do tela umierajúceho dievčaťa. Opäť žije v tele iného, život ktorý nie je jej. A Cyrus je na ceste, aby ju získal späť za každú cenu. 



Túto knihu som si vybrala, pretože milujem príbehy, kde sa ľudia ocitnú mimo svojho času a keďže som už dávno stratila všetku nádej v YA paranormals nič som od nej nečakala. Možno aj preto som bola príjemne prekvapená. The Alchemy of forever (Alchýmia večnosti) nie je žiadne majstrovské dielo, nie je ani veľmi originálne alebo filozofické a autorka by si mala viacej preštudovať obdobia o ktorých sa rozhodne písať, ale predsa len na tejto knihe niečo je.

Keď knihu neviete odložiť a musíte na ňu myslieť aj po prečítaní a hlavne ak sa tieto myšlienky neuberajú smerom – Čo za blbosť som to zase čítala, dá sa predpokladať, že sa vám kniha páčila. Príbeh bol dostatočne pútavý na to, aby som knihu odmietla dobrovoľne položiť, nadšene som očakávala čo sa stane ďalej a hlavne oceňujem romantickú časť, respektíve absenciu štýlu: A žili spolu na veky vekov. Seraphina Cyrusa milovala.... ale to je už minulosť. Opäť sa zaľúbila do niekoho iného a rozhodla sa skúsiť to znovu, ale nebolo to založené na pocite: „patríme k sebe a nič nás nerozdelí“.

Seraphina bola zaujímavý charakter. Spočiatku som sa obávala, že Avery William zabudne, že jej duša má mať 600 rokov a len jej telo patrí dievčaťu v puberte. Sera sa nesprávala dvakrát inteligentne, ale taktiež nebola príliš nadšená alebo depresívna. Snažila sa, aby jej pocity nebránili spraviť veci, ktoré spraviť musela a neublížiť nikomu ďalšiemu. Možno bola až priveľmi jemná a láskavá na niekoho, kto „zabil“ minimálne 40 ľudí (jedno telo vydrží len približne 15 rokov), ale veľmi mi to nevadilo.   

Čo sa mi taktiež páčilo bol spôsob ako autorka opisovala temné stránky nesmrteľnosti – nikam nepatríte a s nikým sa nemôžete naozaj spriateliť, všetko a každý je tu len na krátky okamih a vy môžete len sledovať ako sa to stratí v ničote. Nie je spôsob, ako sa s niečím takým vyrovnať -  buď to všetko necháte za sebou alebo sa stanete opäť smrteľným.

Alchýmia večnosti je zameraná na ženské čitateľky a sleduje súčasný trend Young Adult paranormals, ale na rozdiel od iných podobne orientovaných kníh sa nespoliehala len na romantickú líniu a večnú lásku, ale ponúkla niečo viac.



Originálny názov: The Alchemy of Forever
Séria: Incarnation
Autor: Avery Williams
Slovenský preklad: nie (český vyšiel pod názvom Alchymie věčnosti)
Podobné knihy: The Lost Girl (Sangu Mandanna)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára